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  • Managing the impact of COVID-19
COVID-19 Insight:

BDO Luxembourg's Response: Our approach to managing the impact of COVID-19

10 March 2020

In view of the recent developments of the Coronavirus (COVID-19) in Europe and Luxembourg, BDO has prepared a list of emergency measures to ensure the safety, health and well-being of its employees, clients and suppliers.

We closely follow the recommendations of the Luxembourg Ministry of Health as well as the local and international authorities. These recommendations are regularly shared with our employees.

We have suspended all business travel by our employees to high-risk areas and we encourage our employees to use technological means to participate in meetings with our customers.

A remote work policy has also been implemented for anyone who has visited one of the areas declared as "at risk". This policy applies as well on an optional basis to employees who have an existing medical condition that would cause them to be considered "at risk".

We have critically analyzed our Business Continuity Plan (BCP) and have taken steps to be able to activate it immediately as soon as the situation evolves.

The safety of our employees, customers and suppliers remains our top priority. As the situation is changing rapidly, a dedicated team continues to monitor developments on a daily basis, as well as the guidelines and recommendations issued by the authorities.

Do not hesitate to contact us if you have any questions ([email protected]).


Compte tenu des récentes évolutions du Coronavirus (COVID-19) en Europe et au Luxembourg, BDO a préparé une liste de mesures d'urgence pour assurer la sécurité, la santé et le bien-être de ses employés, clients et fournisseurs.

Nous suivons de près les recommandations du Ministère de la Santé Luxembourgeois, des autorités locales et internationales. Ces recommandations sont partagées régulièrement avec nos collaborateurs.

Nous avons suspendu tous les voyages d’affaires de nos employés vers les zones à risques et nous encourageons nos collaborateurs d’utiliser les moyens technologiques pour participer à des réunions avec nos clients.

Une politique de travail à distance a également été mise en place pour toute personne ayant visitée une des zones déclarées « à risque ». Cette politique s’applique de manière optionnelle aux employés qui ont une condition médicale existante qui ferait que les personnes soient à considérer comme « à risque ».

Nous avons analysé de manière critique notre plan de continuité des activités (BCP –Business Continuity Plan) et pris les dispositions pour pouvoir déclencher celui-ci immédiatement dès que l’évolution de la situation le nécessite.

La sécurité de nos employés, clients et fournisseurs restent notre priorité absolue. La situation se modifiant rapidement, une équipe dédiée continue à suivre quotidiennement les évolutions ainsi que les orientations et recommandations émises par les autorités.

N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des questions ([email protected])